My favourite obsessions

Jag har alltid haft en speciell relation till böcker. Jag minns inte när det började, men jag vet att jag var bland de få som kunde läsa och skriva redan i fyra-femårsåldern. Många som känner mig vet att jag också har väldigt svårt för att hålla i pengar och att jag lider av svår beslutsångest vid varje shoppingtillfälle.
Det finns endast några få saker som jag köper utan hesitation och jag ignorerar flera månaders besparingar om det innebär att jag kan få tag i några nya böcker.
Som tur är, blir världen mer och mer digital, så böckerna blir så småningom billigare och billigare har jag märkt. Bra för mig! Sedan det är så lätt att handla saker på nätet, har jag lyckats beställa sex böcker bara idag.
Den här boken^ är ett måste för mig. Innehåller information och massor av bilder från den kommande Hunger Games filmen. Kostade inte alls mycket. Den var så lättillgänglig att jag var tvungen att beställa. Samma sak gäller nästa bok:



Och sist men inte minst:



De första fyra böckerna i serien "A song of ice and fire" av George R. R. Martin.

Nu längtar jag verkligen tills de kommer, så nu har man någonting att se fram emot! Åh, just det, Taylor Swift har tillsammans med bandet The Civil Wars spelat in låten Safe & Sound som kommer att bli officiell soundtrack till Hunger Games filmen. Har ni inte hört den så måste ni lyssna för den är vacker och helt perfekt!
Musikvideon till denna låt kommer på måndag, så det ser vi också fram emot!
I helgen åker jag till Göteborg, och är tillbaka på söndag. Jag har lyckats muntra upp mig själv med att beställa böckerna, så förhoppningsvis förblir jag positiv. :)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Merci. Jag vet inte vad jag ska svara. Nu har jag tänkt i flera dagar. Men det du skrev gjorde mig berörd, och du är tokig som känner att du vill beskydda mig från mitt jag. HAHA! Jag älskar dig i alla fall väldigt mycket för det. Du är fantastisk. Åh, jag vill inte ta studenten.. vi måste hålla ihop i vilket fall efteråt. :<

2012-02-13 @ 20:06:55
URL: http://felicialundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0