The Friendzone Guide

Jag är säker på att alla är bekanta med begreppet "friendzone". På senaste tiden har det blivit väldigt populärt för killar att klaga på att en tjejkompis hade placerat dem i vänskaps-zonen. Här är några exempel på fenomenet:
Oroa er inte killar, nu är jag här!
Jag som tjej vill dela med mig av lite tips som kan hjälpa er att undvika vänskaps-zonen!

1. Sluta klaga och skyll inte allt på tjejen!
Jag kommer säkert få mycket hat för det här, men vissa killar blir inte placerade i vänskaps-zonen, de går raka vägen dit själva. Ni måste förstå att det finns vissa uppenbara misstag som ni gör om och om igen. Jag kommer att påpeka dessa misstag snart. Ja, tjejer gillar killar som uppskattar dem och behandlar dem väl, men det finns en gräns som man inte bör gå över.
2. Var ärlig och inte rädd!
Ett stort problem, som gör att många killar hamnar i vänskaps-zonen är just rädsla. De är rädda för att erkänna för tjejen hur de egentligen känner. Om du behandlar henne som en vän, kommer hon att tänka på dig som en vän och inte som en kille. På något sätt måste du visa att du faktiskt är attraherad av henne. Ett bra sätt är att säga det rakt ut. Och du, tänk inte på att du måste bekänna dina djupaste känslor för din framtida fru, för så är det inte. Det räcker med att helt lugnt säga, "ey jag tycker att du ser bra ut och jag gillar dig mer än en vän". Där. Nu vet hon vart hon har dig. Svårt? Nja, kanske. Men bara du tar modet och kommer ihåg att inte ta allt på så stort allvar.
3. Hon är inte den enda tjejen i världen
Om det verkligen är så kört - glöm henne. Börja om med någon annan och tänk på att vara självsäker. Visa tydligt att du är intresserad. Berätta hur du känner. Ärlighet är den viktigaste grunden inom alla mänskliga relationer. Hur ska hon veta att du gillar henne, när du inte vågar säga något? Det är inte kul att gå runt med massa känslor inom sig och det är inte rättvist om hon inte får veta. Vem vet? Det kanske kunde ha blivit något bara du hade vågat ta chansen.
Och en sak till, som killar nuförtiden inte verkar förstå: att sitta framför datorn 24/7, spela med kompisar 24/7 och prata om spel med kompisar 24/7 är de mest oattraktiva saker en tjej kan se hos en kille. Jag skojar inte. Absolut turn-off. En kille blir oftast väldigt attraktiv när han:
  • leker med barn
  • hjälper någon med någonting, kanske hjälper till att städa hemma
  • behandlar sin mamma och sina systrar väl (det är sådant tjejer alltid kollar på, kom ihåg det)
  • visar att han har bra humor
Dessa saker brukar de flesta tjejer tycka om hos killar. Sedan kan det vara andra saker, beroende på vilken typ av person man är, men dessa fyra brukar vara samma för alla.

Sammanfattningsvis; det är väldigt sorgligt att så många hamnar i vänskaps-zonen nu för tiden. Mitt hjärta går ut till offren. Jag hoppas att ni klarar er i livet och finner lyckan en vacker dag. Och slutar whina. Seriöst. Det räcker.

Kommentarer
Postat av: sandra

HAHAHHA MERCI DU ÄGER!

jag dööör

2012-02-11 @ 22:19:25
URL: http://oneoftheboysx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0