Saker att se fram emot - 2012

Äntligen tillbaka med bloggen! Inte för att någon hade saknat mig.
Tänkte bara dela med mig av en del saker som jag ser fram emot i år!

1. Hungerspelen



Den 23 mars är det premiär för Hungerspelen - en av mina favoritböcker blir äntligen film!
Hungerspelen utspelar sig i en postapokalyptisk och futuristisk värld där 24 ungdomar tvingas döda varandra i en arena medan resten av världen ser på, precis som en reality show.
Sjukt spännande, boken rekommenderas STARKT och filmen kommer att bli awesome, med skådespelare som Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Woody Harrelson, Donald Sutherland och Elizabeth Banks.

2. The Perks of Being a Wallflower



Wallflower - konsten att titta på av Stephen Chbosky är en bok som ofta liknas vid Salingers Räddaren i nöden. En väldigt stark roman som fick mig att gråta otaliga gånger och i år kommer det äntligen en filmversion. Ingen trailer ännu, bara några bilder, men både Emma Watson och Logan Lerman kommer att spela huvusroller, så jag kommer definitivt att se den.
3. Monstrets dotter



Den första boken, Tankeläsaren fick min uppmärksamhet när jag såg en glimt av den i affären och jag köpte den efter att ha läst ungefär åtta sidor. Boken var spännande och väldigt underhållande, och äntligen kommer andra delen i serien ut på svenska! Monstrets dotter är en "prequel" till Tankeläsaren och handlar om andra karaktärer och andra konflikter, men utspelar sig i samma fantasivärld.
4. The Hobbit: En oväntad resa



Det behövs nog ingen förklaring. Alla känner till Sagan om Ringen böckerna/filmerna. Men innan Sagan om Ringen fanns det en annan bok, om hobbiten Bilbo. En annan slags saga, spännande och rolig. Filmen kommer att bli indelad i Del 1 och Del 2 (Precis som alla stora filmer nuförtiden.) Del 1 kommer att ha premiär den 14 december.
Det här är bara en liten del av allt jag ser fram emot i år, jag tror faktiskt att 2012 kommer att bli ganska okej.




Kommentarer
Postat av: Felicia

Tack Merci. Djup? Vad menar du? Jag är inte djup. Väldigt opersonligt och brukar inte alls filosofera om livets alla meningar. Ungern vore kul. Vilken grej. Men frågan är om jag ska prioritera att kanske få anställningen på Nöjesbutiken eller vara otroligt spontan och roa mig i tre veckor med fantastiska människor. Bör grubblas på.



Din blogg är bra Mercan. Akta bara så du inte kör för fort när du skriver. Puss va

2012-02-06 @ 14:17:11
URL: http://felicialundin.blogg.se/
Postat av: Felicia

Du är smart. I morgon skall jag publicera en krönika på min blogg. Den ska handla om någonting som gör mig upprörd. Smart sätt att bearbeta sin ilska på. Du är klok.

2012-02-06 @ 21:08:06
URL: http://felicialundin.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jag förstår. Den tanken slog mig också. Brr, kallt! Förstår du hur sjuk jag skulle bli om vi ständigt skulle vara utomhus? Men samtidigt så måste jag vara klok och tänka framåt. Trumvirvel Vilket innebär att jag måste ha min praktik på Nöjesbutiken, ifall jag kanske har turen att få anställning. Vill så gärna ta en lägenhet och flytta med Simon så fort som det går.



Men du och Johanna kan försökte satsa på att få åka dit och bo i en lägenhet. Då får ni plats! Vi kan åka till Ungern och ha semester eventuellt i vår eller liknande, det vore underbart!



Bra, jag litar på att du tar det lugnt. Vi har bara en Mercédesz och ingen är som du. Ingen kan ta din plats.

2012-02-06 @ 21:23:59
URL: http://felicialundin.blogg.se/
Postat av: Felicia

Jag tänkte förresten länka din blogg på min sida. Kan bli kul, kan bli skoj. ;)

2012-02-06 @ 21:24:44
URL: http://felicialundin.blogg.se/
Postat av: Felicia

Nej, men vi kan åka längre fram och bara njuta av att ha lite ledigt! Konstigt, jag kan bara se ditt första inlägg. Jag kan inte ens se att du accepterar mina kommentarer. Sad! :<

2012-02-06 @ 23:24:12
URL: http://felicialundin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0